tisdag 4 november 2008

Kallt var det här....

Oj vad tiden springer iväg....barnens höstlov är slut o det är redan tisdag. Vår värmepanna bestämde sig för att gå i graven ungefär samtidigt som första nattfrosten kom...härligt! Tack för den! Tack och lov så har vi kakelugnen så vi eldar friskt i den. Förhoppningsvis kommer de och hämtar elpannan imorgon så att vi kan lägga golv och tapetsera i tvättstugan i helgen och så hoppas jag att den nya pannan kommer nästa vecka :) . Teo har äntligen börjat gå! Han har gått mellan mig och Tomas ett bra tag nu men i förra veckan bestämde han sig för att gå mellan grejor utan att vi uppmuntrade honom. Han är stolt som en tupp där han kommer vaggande...så sööööööt!
Under loveckan gjorde vi en massa halloweenpyssel och David hade kompisar här varje dag. Jag har fortfarande lite ångest för att vi bara gick och drog här hemma hela lovveckan men jag hade verkligen INTE lust att ge mig ut och trängas med allt folk på Ugglebadet, Tropikariet eller Busfabriken. Jag får väl kompensera mina små änglar genom att göra en utflykt när vi har fått tillbaka värmen och inte behöver sitta hemma och passa kakelugnen. Vi var iväg hos mamma i onsdags och när vi kom hem på kvällen var det 15 grader i källaren.....brrrrrr.
Jag är så sugen på att scrappa men har inte hunnit sitta en minut med det sedan vi var hos Sonja för två veckor sedan....suck.
Teo fick tag på Idas solglasögon i förmiddags...han tyckte att de var jättespännande. Han blev så sööööt i dem, ok de kanske är en liten aning flickiga :).
O ja! Det glömde jag nästan, min lillasyster har klippt Ida.....se så fin hon blev!

1 kommentar:

Pia sa...

Åh så söt ida blev!! Jättefint!!
Hoppas inte ni fryser så mkt... kul att Teo börjat gå, det är så gulligt med små rultande bebisar. :-)