torsdag 23 oktober 2008

Svårt att få tummen ur.....

Ojdå, jag hade som mål att uppdatera min blogg i alla fall en gång i veckan.....och så helt plötsligt har det gått inte en, inte två utan 6 ½ veckor......det är väl ganska typiskt mig som person. Jag har högtflygande planer och en massa god vilja men att komma till skott det är inte min starka sida:) . Under de veckor som gått har massor hänt, Ida har blivit fyra år och Teo har blivit ett år.


Teo går fortfarande inte även om han kan gå mellan mig och Tomas när vi tränar med honom. Teo är fortfarande en liten solstråle även om han kan visa humör ibland när han inte får som han vill. Teo kan berätta vad vovven och kisen säger och man börjar höra nyanser i hans "tal" även om han inte direkt formar några andra ord än mamma. Vad har mer hänt den senaste månaden??? Hmmmm...jo jag har blivit med ny hårfärg o ny frisyr- lillasyster fick experimentera och det blev riktigt bra. Tyvärr tog vi inte några före och efter bilder så jag kan inte visa er hur fin jag blev :) . Vi har blivit med kise också - barnen fick bestämma namn och enades genast om Elsa. Barnen är jätteglada för kisen även om Ida tycker att hon är lite "klösig". Teo tycker att kisen är toppen o kisen tycker likadant om Teo....dessvärre är de lite hårdhänta mot varandra vilket syns på Teos armar o ben.


I måndags hade vi scrapträff hos Sonja, jag lyckades åstadkomma en hel layout på hela kvällen! Layouten föreställer min dotter Ida och min syster Mariell, de har en alldeles speciell kontakt och jag ville därför göra en layout med dem två tillsammans, jag döpte naturligtvis LO'n till "älskade moster". Layouten är skapad till månadens skisstävling på Stellas scrapbooking och denna gång har jag t.o.m samlat mod till mig och skickat in:


I tisdags skulle vi egentligen åkt till Ugglebadet men jag var så himla förkyld så jag lade det på hyllan. För att barnen inte skulle bli alltför ledsna plockade jag fram pyssellådan och vi började göra halloweenpyssel. Reslutatet blev ett halloweenris, idag ska vi fortsätta med halloweenspindlar och "karvning" av pumpor tänkte jag.



Lite kuriosa för mig att scrappa: Ida är förälskad i superman, hon tycker att eftersom någon på dagis fått träffa Bamse så kan väl jag ordna så att hon får träffa superman?? Vad svarar man på det?? Idag när hon skulle gå ner o vila en stund i vår säng framför Tv:n fick hon en sträng förmaning att inte hoppa i sängen (eftersom hon förra veckan välte ner en blomkruka i sängen när hon hoppade) så tittade hon på mig o sa "om superman kommer o vill hoppa i sängen så säger jag till honom att det får vi inte för min mamma". ((Argh....nu sitter Teo o drar ut alla fotopapper o plastfickor ur skåpet!!!!! Har jag berättat att det är hektiskt att vara trebarnsmor??))
En liten kom ihåg till mig själv: Teo har lärt sig att säga hej när han ska prata i telefon, dricka ur nappflaska själv (äntligen!), blåsa, skaka på huvudet (i tid o otid), berätta vad kisen, vovven o kossan säger. Teos favoritsysselsättning är att plocka ut kryddorna ur lådan i köket. Teo har ritat sin första teckning. Teo pekar när han vill ha något eller när han ser något spännande. Teo kan peka ut familjen på foton.







3 kommentarer:

Pia sa...

OJ!! Vad jag har längtat efter denna uppdatering på din blogg. Din lo var superfin och jag är glad att du skickade in den... Vi får väl se om vi kan boka in ett ugglebadsbesök tillsammans? Vad sägs om det? Det är väl en "tradition" att ta upp även denna vinter eller?
Kramar till dig!!

SwedeIsa sa...

Ja jag förstår att du längtat efter en uppdatering av mitt superspännande liv :)

Visst kan vi köra igång med Ugglebadstraditionen igen :)

Anonym sa...

Du menar inte att jag suttit o klickat in på din blogg i 6½ vecka?!?! Wow:)
Skoj o läsa lite nytt iaf:) Bilden på Teo e ljuvlig - attans vad han växer, ingen bebbe längre på långa vägar:)
Livet måste inte vara så himla spännande jämt, dessa små vardagshändelser är guld värda oxå!
Så skriv på du (scrappa på med - lycka till med tävlingen)!

Kram Sonja