torsdag 24 september 2009

Bidrag till bloggpartyt

Ja så var det nästan ett år sedan jag var här inne....det är bara att inse att jag är inte gjord för att blogga :)
En väninna tipsade mig om bloggpartyt som pågår på AOS och jag hittade en massa kul utmaningar där som jag suttit och pulat med den senaste tiden. Än så länge har jag fått fyra alster färdiga och dem tänkte jag lägga upp här.

Mitt första bidrag är Alien Blings utmaning att altra något. Jag har länge tänkt altra en gammal teask till ett smyckeskrin till min dotter Ida. Jag fick min syster till att rita ett slott som jag sedan använde som mall till slottet på asken.



Mitt andra bidrag är till Caths färgutmaning scrappa i rosa och brunt. Jag hittade ett foto som har legat läääänge och väntat på att bli scrappat men som jag inte riktigt vetat vad jag skulle göra med..... Jag fick t o m användning för ett av löven jag pressade i våras...


Så till det tredje bidraget..... Cattis skissutmaning. Detta var egentligen den första utmaningen jag gjorde. Jag har MYCKET svårt för stora tomma ytor, i denna skiss var det en stor tom yta i övre högra hörnet...jag hade bestämt mig för att låta den vara så men i sista sekund ändrade jag mig och lade till lite doodlin uppe i hörnan...... Jag får jobba på det där med tomma ytor någon annan gång....


Så den sista utmaningen jag gjort än så länge.... Ännu ett kort som legat länge - sedan julen 2007 - fick bli huvudmotiv. Utmaningen är Sofias skissutmaning:

Det var de layouter jag hunnit göra hittills. Förhoppningsvis hinner jag göra en eller två till ikväll efter att barnen somnat. Nu ska jag sätta igång en film till mina sjuka barn och sen ska jag försöka städa här.

5 kommentarer:

Cath. sa...

Men det var ju en trevlig anledning för dig att uppdatera bloggen ;D. Tack för att du ville anta min utmaning och med en så fin LO dessutom! Ha det gott!

Pia sa...

sååå roligt att du uppdaterat här i din blogg. Idas ask är ju bara för söt!! och dina layouter är jättefina!

Alien Bling sa...

Jättefina alster! :D
Tack för att du är med i min tävling!

Swedetk sa...

Fantastiskt fint, älskling!

Cattis sa...

Hahaha..jag känner igen mig där med tomma ytor...Men det är kul att utmana sig själv och din layout blev jättefin!
Roligt att du hoppade på min utmaning!

Kram/Cattis